3 Ocak 2013 Perşembe

Aykut Kocaman İzmir marşıyla gitti, sessizlik marşıyla geldi..


Acaba Aykut Kocaman önümüzdeki aylarda neyle gidecek?

 

Buldum, dünyamızda çok popüler olan, Youtube’de 2 milyon izlenme sayısına ulaşan Güney Koreli popcunun söylediği "Gangnam Style" isimli şarkısı ile gider:J)

 

Ama gidemeyecek, o şans ve fırsat kapısı kapandı artık..

 

Neden mi?

 

Daha önce 2 kez istifa ettiği iddia edilen Aykut Kocaman, ilk yarının son maçında Karabükspor’a 3-1 yenildi, kameraların karşısını çıktı ve Türk Halkı’na şunları söyledi:

 

"Yaklaşık 2 buçuk yıldır, çok şerefli bir görev olan Fenerbahçe teknik direktörlüğünü sürdürdüm. Burada uzun yıllar forma giymiş insanlar için zirve burasıdır. Burayı yaşadım. Ancak artık bunu devam ettirebilecek gücü hissedemiyorum. Bu maçla beraber görevime son veriyorum. Taraftar haklı. Pek çok şeyle mücadele etmeye çalıştık, saha içi ve dışında. İyi ve kötü yönetimler yaptık. Yapabildiklerimiz bu kadardı. Bu şerefli görevi burada bırakıyorum. Herkese çok teşekkür ediyorum, sağolun."

 

İşte spor kamuoyu ‘hayırlı olsun’ falan derken 24 saat bile geçmeden istifanın geri alındığı haberleri gelmeye başladı.  

 

03 Ocak 2014 günü, Antalya’da takımın başında ilk antremanına çıkan Aykut Kocaman, ‘futbolculara güvenerek geri döndüğünü’ söyledi..

 

Gelelim benim eleştirilerime.. Aykut Kocaman, nasıl istifa ettiyse, elbette istifasını da geri alma hakkı vardır.

 

Usulü ise nasıl kamuoyuna istifasını ve gerekçesini anlattıysa; yine kamuoyunun önüne çıkıp ‘şundan, şundan dolayı istifamı geri aldım’ demesi gerekirdi.. İstifa etme özgürlüğünü bizzati kendisi kullanan Aykut Kocaman’ın, istifasını geri alma özgürlüğünü de keşke bizzati kendisi kullansaydı..

 

‘Yok futbolcular dön demiş, yok başkan baskı yapmış, yok seyirciler yalvarmış’ gibi gıyabında yazılanlara, çizilenlere meydan vermesiydi ve ‘ogün o kararı verdim, bugün de bu kararı verdim’ diyebilseydi..

 

Baştaki tespitimi dönersek alınabilecek kötü sonuçlardan sonra artık ‘istifa etme’ gibi onurlu ve insani davranışı kullanma hakkını Sayın Aykut Kocaman yitirdi.. Her ne olursa olsun, her ne sonuç alınırsa alınsın, mutlaka sezon sonuna kadar takımın başında kalacaktır. Bu arada protestolara, ıslıklara, yuhalamalara gözlerini ve kulaklarını kapatacaktır..

 

Öte yandan çok güvendiği futbolcular da sonuçta bir çalışandır. Parasını alır, işine bakar yani futbolunu oynar.. Garanti verilemeyecek tek oyun belkide futboldur. Çünkü şans önemli faktördür.

 

Futbolcular ‘dön’ diye Aykut Kocaman’a niye baskı yaptılar, iknaya uğraştılar? Çünkü gelecek muhtemel başka bir teknik direktör çoğuna tırpan atacak, çalışmaları değişecek, bazılarının kaptanlığı gidecek, kısaca kurulu düzen bozulacak..

 

Neyse gıyabında ve başkalarının aldığı ‘istifadan dönme kararı’ Sayın Aykut Kocaman’a hayırlı, uğurlu olsun..

 

 

 

 

Hiç yorum yok: